vrijdag 30 december 2011

Enjoy the little things

Het is al een heel tijdje geleden dat ik een blog geschreven heb. Ik ben druk en maak me druk. Druk bezig met veel dingen, zonder precies te weten waar ik me eigenlijk zo druk om maak. Haast te druk om echt te genieten, om tijd vrij te maken voor dingen die of écht belangrijk of écht leuk zijn.
Stille tijd is zoiets. Hoeveel tijd breng ik per dag met God door? Soms voel ik me zo nep. Aan de ene kant is God heel belangrijk in mijn leven. Maar wanneer iemand belangrijk voor je is, wil je toch veel bij elkaar zijn? Wil je elkaar toch steeds beter leren kennen? Waarom maak ik me zo druk over van alles en nog wat, terwijl stille tijd er zo makkelijk bij inschiet? Soms is het nodig om mezelf even terecht te wijzen, om 'mijn ziel toe te spreken' :) Bij deze moedig ik mezelf aan om meer tijd met God door te brengen! Hoe is dat in your life?

Ik denk dat genieten, echt genieten, heel belangrijk is in dit leven. Genieten brengt je dichter bij jezelf, bij God en bij de mensen om je heen. Wat wil je nog meer! Voor mij ligt genieten in kleine dingen, bijvoorbeeld een lieve mail ontvangen, een schouderklopje, zomaar in oog staan met een prachtig stukje natuur, een mooi nummer (!).. Uit zulke momenten haal ik energie, kracht, blijdschap.

Door de drukte raak ik die blijdschap soms wat kwijt. Ik laat me overweldigen, vergeet tijd vrij te maken voor God en voor mezelf. En daarmee verlies ik niet alleen God uit het oog, maar ook de mensen om me heen. Ik vind het grappig dat ik al bloggend weer belangrijke dingen ontdek. Lees de onderstaande spreuk eens:


Dit vind ik echt zo'n plaatje dat een genietmoment weergeeft :) Waar geniet jij echt van?

8 opmerkingen:

  1. Wel eens goed om over na te denken ja, juist nu aan het einde van het jaar. Aan het begin van een nieuw jaar.
    Doe dingen met vreugde en blijdschap, want blijdschap komt van de Heer. Verblijd je altijd, dan zal God dichterbij komen.
    Trouwens, met je zorgen maken over of je wel genoeg tijd aan Hem besteedt, besteed je alsnog geen tijd aan Hem (nadenkertje, maar wel waar).
    Volg Hem maar met een genietend, dankbaar en liefdevol hart, dan zul je Hem vanzelf beter leren kennen.
    Ook in 2012 zal God er zijn, ook voor jou.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genieten is een gave van God! Maar in die zin zie ik het dus ook als een opgave. Een heel mooie opdracht, die we noodgedwongen links laten liggen door te drukke werkzaamheden ofzo!

    Ik geniet van bloggen. Van jouw blog. En andere blogs. Ook van anderstalige christelijke blogs. Dat maakt je blikveld breder.

    Groetjes: Jedidja.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het mooie is dat God Zelf door Zijn Geest jou de mooie dingen in het leven wil laten zien waardoor jij kunt genieten.
    Ook als alles tegen zit, of als ze te druk bent met allerlei dingen.
    God opent je ogen voor het Licht dat altijd schijnt. Waar je ook doorheen gaat.
    Soms is genieten een hele opgave, maar gelukkig hoef je de last dus niet zelf te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maria Janine, dank je wel voor je nadenkertje! Daar valt zo weer een nieuwe blog over te schrijven ;) Maar in plaats daarvan ga ik zo stille tijd houden en een goede nacht maken, geniet van mijn warme bedje. En inderdaad Jedidja, genieten is een gave én een opgave! Iets waardoor God ons rust en vertrouwen wil geven. Ik vind het zo mooi dat God altijd een plan heeft, dat Hij het is die mijn leven leidt, wat er ook gebeurd!

    Weltrusten allebei :)
    RM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je nadenkt, heb je altijd wel wat om over je schrijven ;).
    Graag gedaan hoor.
    God laat niet los wat Zijn hand begon, nooit. Hij laat je niet in de steek. Zijn liefde is altijd in je, met je en om je heen. Het raakt je en blijft je raken keer op keer.
    Vind Hem in al je wegen (zoeken hoeft niet, want Hij is er al);)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ten eerste leuke blog, en wat jij opnoemt waar je echt van geniet kan ik me heel erg in vinden, een wandeling maken door de natuur, een hond zien spelen met een simpele stok en daar zo vrolijk van worden.

    Mooi geschreven, daar word ik ook altijd vrolijk van, leuke stukjes om te lezen zoals dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I really like your blog! I also really love the saying that you have at the bottom of this post. :)
    God Bless,
    Anny

    BeantwoordenVerwijderen